· 

back in the time

Hallo!
Pas begon ik met mijn kamer grondig op te ruimen, zo grondig dat ik een paar verhaaltje tegen kwam van toen ik ongeveer 7 jaar oud was. Vandaag besloot ik er eens een paar te proberen te lezen (het handschrift was echt heel erg fijn) maar het is gelukt en ik vind het echt super schattig. Ik heb besloten om een verhaaltje hier te plaatsen eerst zal ik de oorspronkelijke versie van jaren geleden plaatsen en dan pas de versie die ik nu ga schrijven. Ik ga het laat maar zeggen herschrijven, laat vooral weten wat je ervan vind en als  de kinder versie te moeilijk is dan kun je die over slaan en de herschreven versie lezen. maar de herschreven versie plaats ik later:)

ps. geniet van alle spelfouten

groetjes pandatjuh

 

 

 

Speuren
Hoi mijn hond kan riuken en er is een dief de hond helpt mij wij gaan achter hem aan want wij heben het gehoord op de radio we neeme touw mee en zaklamp dan zullen we hem vast wel krijgen nu gaan we met de boot naar een eiland want daar woontie dat heb ik zelf gehoord ze zijden  dat hij een snor heeft en rood haar dan kun je hem wel zien toch we gaan het probeeren kom maar hond we gaan in onse boot
dat gaat heel hard met zon boot we zijn er fast heel snel
kijk in de verte daar zie ik een huis daar moet het zij
ales nagekeken maar er moesten veel meer huisen staan dan zijn ze verkeerd
dan maar weer verder zoeken kom dan gaan we weer verder daar is weer een eiland met 2 huisen ze dachten dat er 5 huisen moesten staan en er stond een kabouter in de tuin van de boev toen zagen ze de eiland met een kabouter in de tuin
daar is het zegt de hond en ik en ja hoor eerst was er een tuin met een lieve vrouw die zegt meisje meisje komes met die hond oke zij ik
de vrouw had een buurman en dat was de dief
elke dag was er een munt uit haar portemenee weg en ze vroeg weet jij hoe dat komt
ja er woont hiernaast een dief nee hoor zegt de mevrouw geloof je me niet ik zal het bewijzen en ik klopte op de deur van de diev ik vande hem met touw en knoopte hem vast ik ging de geld van de mevrouw weer terug brengen en alles wat gestolen was ging ik terug brenge
en ik belde de politie op en ginge de dief meenemen op de politie boot
en daarna ging hij naar de gevanenis en iedereen was gelukig thuis en ze waren blij want elke dag steelde hij iets en het is nu allemaal weer terug.
nu zijn ze niet meer arm en blut maar ze hebben veel geld want omdat die dief al het geld heef gestolen en nu kopen ze heel veel en ze hebben ook nog geld over daar werden ze zo blij van dat ze feest houden.

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0