· 

Treinreizen kan leuk zijn

Een paar dagen geleden zat ik weer in de trein en had weinig te doen, ik besloot dus maar dat op een zo min mogelijk opvallende manier mensen ging bestuderen, stiekem had iedereen het door haha maar ik hoop van niet. Hier een stukje over wat ik opgeschreven heb:

 

Vandaag zat ik weer in de trein maar deze keer was alles anders, ik zat eerst in een duitse trein en probeerde met moeite wat duitse woorden te ontfutselen. Nu op dit moment dat ik dit schrijf zit ik naast een hond die ik graag zou aaien, maar ik hou me in. De hond ligt namelijk grappig op de vloer en steekt zijn tong uit, waarschijnlijk vind ie de vloer heel lekker of hij doet het onopvallend omdat hij zijn baasje stiekem niet mag.
Het jammere aan vandaag was dat ik voor 2 uurtjes naar school moest... Maar er zijn genoeg leuke dingen die dat compenseren, ohw chips nu lijkt t alsof de hond dood is...ah hij heeft zn ogen geopend, hij leeft nog.

 

Ieder mens in de trein heeft een verhaal, daar ben ik zeker van. Iemand heeft zijn oortjes veel te hard staan en staart voor zich uit, vast een lange of zware dag gehad. Iemand anders hoor ik enthousiast tikken alsof diegene niks heeft uitgevoerd op school en nu alles snel probeert in te halen. Andere mensen staren voor zich uit en denken na, of juist niet, et kan ook zijn dat ze het sociale cotact willen vermijden. Ook heeft iemand voor me een koffer wat kan betekenen dat ze op vakantie gaat of is geweest. Het kan ook betekenen dat ze bij haar kleinkinderen gaat oppassen en ze na maanden eindelijk weer ziet. Ook kan het zijn dat ze bij een verre vriend op visite gaat. als je ga nadenken over allemaal verschillende situaties kom je zelf ook achter dat  je nooit alles als 1 waarhied moet zien, kijk verder dan dat.

 

 Ik vind het persoonlijk heel interessant en zou het haar graag hebben gevraagd, de vrouw met de koffer. Maar helaas ben ik niet zo heldhaftig en laat ik het voor wat het is

Als ik de hond aandachtig bestudeer zie ik een schattige poot afdruk en zijn hart klopt als hij ademt, allemaal dingen die je ziet als je verder kijk dan "ahw mama kijk een hond! mag ik hem aaien?"
Eindelijk kwam ik bij mijn halte. Mijn schooltas gooi ik onhandig over mijn schouder nog net mensen ontwijkend en daar sta ik dan. Snel naar huis en hamburgers eten.

 

groetjes,

 

pandatjuh

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0